onsdag 7. september 2011

alv


Jeg har ikke så mye greier fra Wik og Walsøe, men det lille jeg har er jeg veldig glad i.
Vasen er jeg spesielt glad i for den fikk jeg til min 30-årsdag av to fine venninner.
Så fint når man får noe gjennomtenkt som bare varer i år etter år etter år.


I dag har jeg pyntet til høst på enklest mulige måte her hjemme.
Noen grener hentet rett utenfor døren og te-lys med epleduft fra IKEA.

Vet ikke hva som lukter best egentlig.
Duftlysene eller løvet.
*smil*


Nå er det snart tid for enchiladas, sofakrok og 'Sons of Anarchy' her i Sørliveien.
Jeg ønsker dere alle en like fin onsdag som meg!


The Norwegian designer duo Wik & Walsøe are amongst my favorites.
These candleholders and vase are from the series 'Elf'. Amazing right?
I especially love the vase since I got it from two of my girlfriends for my 30th birthday.
It is a gift I learn to appreciate more and more as time goes by.

Today I have decorated for autumn with a few branches from outside the door
and apple scented candles from IKEA. I don't know which of them smells better.
*smile*


Now it is soon time for enchiladas, cuddling up in the couch and 'Sons of Anarchy' for us.
Wish all of you an equally great Wednesday wherever you are!

36 kommentarer:

  1. The candle holders and vase are exquisite. Wow.
    And I love the candle's warm hue. Just gorgeous.
    Am getting ready for fall here, too -- it's now getting chilly each night.
    (Love these crisp sunny days.)
    And yay, "Sons of Anarchy."

    SvarSlett
  2. So beautiful! It looks so cozy and relaxing!

    SvarSlett
  3. Den serien fra Wik og Walsøe er fantastisk nydelig. Har koppen selv, fikk den til valentinsdagen av min kjære. Kunne godt tenke meg vasen også!

    Stemningsfult, herlig innlegg. Telys med epleduft...mm..

    God, god kveld til deg i sofakroken :)

    SvarSlett
  4. What an absolutely gorgeous set-they're beautiful! Hope you enjoy the evening, gorgeous!

    SvarSlett
  5. These are so cute :D

    SvarSlett
  6. Misunner deg den vasen og telysestakene/små bollene asså.... Ønsker meg så disse selv, og har sagt ifra til min søster at dette er et av de tingene som står høyest på min ønskeliste til min bursdag i år.. Time will show om jeg er så heldig da ;0)
    Nydelig stemning i bildene dine. Løv er jo så pent i seg selv. :0)

    Kos deg med enchilada´n og tv kosen ;0) Blir nok idol her i huset i kveld ja (mener det går på tv´n i kveld), og et glass farris... (På slanker´n om dagen). Hehe.

    klem Jane.

    SvarSlett
  7. Så pent! Dit hjem ser så koselig ut

    SvarSlett
  8. så enkelt og pent!
    så koselig å få slik venninnegave da:))
    her er det sofa og bloggrunde...eller så er det vel Idol snart?:)
    fin Onsdag til deg!

    SvarSlett
  9. Så ljuvliga, jag som älskar älvor....Kram Johanna

    SvarSlett
  10. Veldig glad i wiik&Walsøe selv, har 4 kopper, men ønsker meg veldig vasen. Hintet til familie da det er jul om *host* 4 mnd:) Nydelige høstbilder med løv og duftlys. Her er alle telysene tent og pleddet på plass. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Hei på dæi!
    Den vasen e bare så skjønn! Ønske mæi en sån æi også:)
    Koselig du har pynta til høst i huset ditt. Fint å hente blader inn i huset:)
    Høres ut som at du kommer til å få en fin fin kveld:)
    Kos dæi
    klæm

    SvarSlett
  12. Vakkert og stilrent! Skjønne bilder!

    SvarSlett
  13. Nydelig serie! Tidlaus og enkel:)
    Ha ein fin kveld!

    SvarSlett
  14. very charming. I love a simple arrangement with twigs too.

    SvarSlett
  15. Go kveld! So enkelt og friskt utrykk i bilda dine, liker!

    SvarSlett
  16. So sweet ....
    See you, Nedj

    http://lesdeliresdenedj.canalblog.com

    SvarSlett
  17. Wik & Walsøe er dyktige damer, og den alveserien er berre heilt skjønn. Så kjekt at dåke skal sjå Sons of Anarchy, her er me heilt hekta, men me er litt sånn at me tar det på DVD og så plutselig er det blitt kjempe seint fordi me berre skal sjå "litt til" :)

    Klem Eli

    SvarSlett
  18. have a great evening! and the vase is beautiful, really like the design. Such a lovely present from your friends!
    Hope you are doing well!!

    SvarSlett
  19. heihei signe!
    1000 hjertelig for dine alltid så hyggelige
    hilsener - blir så glad, vet du :0)
    ..alvevasen er nydelig, synes jeg!
    & jeg bare digget høstgarderoben din - lovely!
    ..fortsatt fin kveld, fine du!
    *moaklem

    SvarSlett
  20. Så fint design! Og likar så godt måten du klarar å pynta så enkelt og likevel stilfullt:)

    SvarSlett
  21. Simpelten elsker Wik og Walsøe her også, vasene er flittig i bruk. De er bare sååå fine. Flotte bilder også. Det enkle er ofte det beste!

    SvarSlett
  22. Nyyydelig!
    Du er så flink!:D
    Klemmm

    SvarSlett
  23. så nydelige bilder!
    Wik og Walsøe har jeg gått glipp av. Her ble det kjærlighet ved første blikk. Rett på ønskelista!

    Takk for din veldig hyggelige kommenter! Den ble jeg veldig glad for du søte... ;)!

    Bildene var et par timers prosjekt med lys, vann og "rette øyeblikk". prøv selv! ;) Utrolig gøy!
    To spisestuestoler + en langkost som lager "bru". Henge fast en brødpose med vann, stikk hull! La det dryppe opp i en bolle med vann!
    Og knips i riktig øyeblikk!! ;)

    Jeg hadde åpning på f8, lukketid på 1/200 og iso på det laveste. Manuell zoom + blitz. Stabilt kamera er et must..
    ( zoomet inn på en tynn pinne der dråpa skulle falle for å få riktig skarphet)

    Hvis du henger fargerike stoffer bak dryppet, blir mønsteret fanget opp i dråpa...ganske fascinerende!

    Prøv en dag du kjeder deg litt....fint tidsfordriv! hehe! ;)

    Rikke

    SvarSlett
  24. your home seems so cozy. I wanna come over for enchiladas. haha!

    SvarSlett
  25. what a cute little design, I love the fairy's :)

    SvarSlett
  26. Heisann og tusen takk for fine ord på bloggen min - det gjør en forskjell og varmer:-))

    jannetove

    SvarSlett
  27. you always have the prettiest things to share with your readers ♥

    SvarSlett
  28. These are beautiful, indeed they look like items that really grow on you. Love the way to bring nature into your home. I've been trying to spot a really good branch for my dining room window. I'm using my six-year old and as an accomplice!

    SvarSlett
  29. Den vasen står HØYT på ønskelista mi også, nydelig er den!
    Synes den ble bare enda finere med helt enkle grener. Vakkert!

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  30. it looks os beautiful in yoru home... love the tones in these pictures, and that vase. where did you get it??? i love it.
    xo sandra

    SvarSlett
  31. Nydelige bilder!!
    Elsker Wik og Walsøe, og har den samme, store vasen :)
    Give away med premier fra dem kommer snart hos meg !

    SvarSlett
  32. Herleg og enkel haustpynt! Det enklaste er ofte det beste:-)

    Fin kveld til deg! Her er beina komt høgt etter feiring av 7-årsdag!
    Klem

    SvarSlett
  33. Hunden til John får maten sin servert i en sånn alve-skål. Vannet sitt har hun i en gammal bøtte x)

    Luksus?
    Litt i alle fall.

    Hehe.

    SvarSlett
  34. Fantastiske bilder ♥

    SvarSlett
  35. This is a nice arrangement!:D


    ***** Marie *****
    allthingsmarie.com

    SvarSlett