onsdag 29. juni 2011

[DIY] nytt liv til gammelt skrap


Som så mange andre nå om dagen så har jeg det med å drasse huset vårt fullt av gammelt skrap. Gamle grener, rustne paller og herjede eplekasser side om side. Søppel sier noen. Smart gjenbruk sier nå jeg!

Det nye stuebordet vårt er et av disse tingene.  Det er laget av to gamle paller som vi har kuttet litt av for å få en størrelse som passer oss, før vi skrubbet det og pusset det med grovt sandpapir. Til slutt festet vi på hjul.

Nå gjenstår bare det store spørsmålet: skal jeg male det eller ei? På en måte liker jeg at pallene har litt forskjellige farger og at det ser litt røft ut. På den andre siden så blir det et roligere uttrykk i rommet om jeg maler eller beiser bordet i en lys farge.

Hva sier du, naturlig slitt eller hvitmalt?

{ Nessie lurer litt på hva i all verden jeg driver med. Som vanlig! }


Like many others these days I tend to drag a lot of old trash into our house and breathe new life into it. Old logs, rusty pallets and beaten up apple crates side by side. One man's trash is another man's treasure!

Our new coffee table is one of these things. Made out of two old pallets, all we did was to make them a bit smaller in size, scrub and sandpaper them down before we put some wheels under them.


But now the big question is: should I paint it or not? On one side I like the rustic look and the slightly different hues on the two pallets. On the other hand the room will get calmer if I paint them in a light color.

What do you think? Naturally worn or bright white?


{ Nessie is just wondering what on earth I am up to. She does that a lot! }

28 kommentarer:

  1. Skikkelig stilig - så kreativ du er! Du kan ikke lasere det, da, sånn at detaljene i treverket og stemplene skinner gjennom? Det blir vel kanskje det samme som å beise dem, forresten...Uansett, stilig var det!

    SvarSlett
  2. Treet er fint som det er, men ser det med at det blir et roligere uttrykk om det blir malt..
    Jeg beiset en gammel trekasse i hvit beis eller lasur i går kveld, da ble den lysere, men den gamle skriften skinner likevell gjennom. Så kan man ta så mange lag man vil etter hvor dekkende man vil ha det...

    SvarSlett
  3. Syns det var tøft eg!! Har ikkje peiling på alt som går an å gjera med det, men har vore borti lasering som dei over her nemner, og synest det gjev fin effekt:) Uansett, gratulerer med stilig bord!!

    SvarSlett
  4. I tend love the rustic look, but I think it would look really nice bright white!

    SvarSlett
  5. I love it Signe - maybe you could make another and paint it white? then you could change them around as the mood suits! The flowers in the vase are beautiful! Happy Wednesday, Stephie x

    SvarSlett
  6. Hva med å lakkere den, eller blir det en håpløs oppgave?

    SvarSlett
  7. Så fint det ble :)!

    Hm, det er veldig fint som det er. Når det er malt er det malt, det er jo liksom ikke noe vei tilbake da. Jeg ville ikke malt det enda i alle fall :)

    SvarSlett
  8. Oh my word, I'm sure if you painted it it would look beautiful, but I LOVE LOVE LOVE the raw, rustic wood. Such a great peice!

    SvarSlett
  9. Såååå kuuult! Klarer ikke helt å si hva jeg syns er penest, kuuult begge deler :)

    Skulle ønske du kunne komme på bloggtreff jeg :)

    Klem

    SvarSlett
  10. Hei på dæi!
    For et kult stuebord du har da! Har så utrulig lyst å lage mæi et sånt sjøl, men har en amnn som mene det ser for "hybel" ut med paller og sånt... hmf...han har ikke peiling...:) Men bør vel ikke gjøre mæi så alt for vanskelig, sia han lar mæi så og si ha fritt spilerom i huset ellers.

    Hadde æi vært dæi hadde æi nok hadd bordet som det e. like at treværket vises,det ser mere røft ut da:)

    Ha en fin fin kveld
    klæm

    SvarSlett
  11. Modern. æ plages med å få lagt inn kommentara??? Men syns du enten ska behold bordet som d er el beis i same gråletten. Ho pusi e enig :-)

    SvarSlett
  12. smart cat ;-)

    I probably would go for white paint. Well, I have to admit that this is not my style but I love it when people find their own. And thank God we all have different styles; imagine how boring this world would be with everyone having the same things!

    SvarSlett
  13. Härligt kreativt! Kram johanna

    SvarSlett
  14. A bright white would be lovely. Love the lightness!
    xo
    Alexa
    www.theshortandthesweetofit.com

    SvarSlett
  15. Stilig!!
    Vanskelig det der du... Liker det som det er..
    Men kanskje det passer bedre med et lysere bord hos dere? Har ikke sett så mye av stua deres, men kan liksom tenke meg at det hadde blitt fint i hvitt:)
    Gleder meg til å se hva du velger!
    Klem♥

    SvarSlett
  16. Oj, glemte å si...! Nyyyydelige Nessie♥♥

    SvarSlett
  17. i have to go natural on this one.

    SvarSlett
  18. Så stilig :) Har sett mange som har laget bord av paller - i mange varianter.. Kreativt og stilig :)) Klem fra Line

    SvarSlett
  19. Herlig!
    Ikke mal det, fantastisk patina som det er!

    SvarSlett
  20. Jeg hadde malt det, men jeg maler jo stort sett alt hvitt da så jeg er neppe den rette til å uttale meg. :) Likte det også godt som det var så du får vel bare kjenne etter hva som passer deg (dere?) best.

    KLEM

    SvarSlett
  21. Hi!
    I have eben in Oslo two weeks ago and since then I Love to visit norwegian blogs! I really Love your style! Your pictures are inspireing!
    Happy Day,
    Kiki

    SvarSlett
  22. i love it natural! don't paint it!

    SvarSlett
  23. Wonderful posts!
    The pink one
    the yellow one
    the wooden one ...

    Salut!
    Franka

    SvarSlett
  24. What a fantastic idea! I'd go for bright white!

    SvarSlett
  25. Stilig med pallebord :-) ..og jeg digger Sweet Paul-bilaget du har liggende oppå det ;-)

    Håper du har en fin dag!

    SvarSlett
  26. your kitty is gorgeous! Id go for bright white too

    SvarSlett
  27. Love it Signe! I love its natural look!
    xo

    SvarSlett
  28. Nu har du jo malet bordet, og jeg synes, det er meget pænere sådan. Og hvor er Nessie dog en sød lille kat :-)

    Hilsen fra Helle i Schweiz, der faldt over din blog igår.

    SvarSlett