søndag 24. mars 2013

[DIY] indisk tekstilstempel - servietter

















Den ene pakken jeg hentet på posthuset i går inneholdt disse vakre håndlagede tekstilstemplene fra India. Det øyeblikket jeg så dem på Etsy visste jeg at jeg bare måtte ha dem!

Jeg begynte i dag å øve meg i det små ved å lage disse linserviettene, men jeg har flere planlagte prosjekter som sikkert vil dukke opp i løpet av de nærmeste ukene.

Sånn gjør du:
Hell godt med tekstilmaling på et fat og legg et tøystykke over. Så presser du stempelet mot tøystykket slik at mønsteret får maling på seg. Så er det bare å trykke det hardt mot tekstilet du ønsker å stemple. Deretter er det bare å følge anvisningen som er oppgitt på tekstilmalingen du har valgt. Jeg måtte la malingen tørke først, for så å fiksere ved å stryke tøyet på vrangen.

Når stemplene ikke er i bruk kan de godt ligge fremme i en skål til pynt. Så fine er de!
Ha en super søndag ♥


Stemplene mine har jeg kjøpt her.
Tekstilmalingen har jeg kjøpt på nærmeste Panduro Hobby.
Se en nydelig liten film om Indisk tekstilstempel her.



Today I tried out my new Indian hand carved wood stamps by making these linen napkins. 
I am in love!

12 kommentarer:

  1. Så stilig det ser ut. :) Flotte stempler. Ble jo helt unike servietter av dette. :)

    SvarSlett
  2. Oh! You tempting me so... but I'll have to sit on my hands! I don't know how you only managed to stick to these though as all of them are so nice. Have fun playing with them :)

    SvarSlett
  3. Nydelig og originalt!
    God ide og veldig fine bilder!
    Kos deg med stemplene....fristende å bestille....

    God påske!
    Nina

    SvarSlett
  4. Gud så fint! Och vad fint det är med de råa kanterna på servetterna. Verkligen super läckert!

    Fin söndag!
    Kram Petra

    SvarSlett
  5. Nydelige stempler, spørs om det ikke blir en tur innom den butikken!

    Ønsker deg en god påske,
    klem Mrs. Monday

    SvarSlett
  6. Fantastiske...utruleg vakre!! Er det lett å få tak i slike stempel?

    Klem og god påske!

    SvarSlett
  7. ..eh...skal lesa da med liten skrift og neste gong :D

    SvarSlett
  8. They are beautiful!

    SvarSlett
  9. Så nydelig stemplene ble på de hvite lin-serviettene. D

    SvarSlett
  10. Oioioioioi!!
    Svim av altså, dette var my kind!

    Utrolig fint, flinke du! :D

    Og du, brettbordet ble superfint det også :)

    SvarSlett
  11. Så vakre stempeler, de bare liker meg! super flott resultat! Jeg elsker tre og stempeler! Takk for flott link, har vi sikkert forkjærlighet for det samme vakre ting :-) ha en super flott uke! Klem :-)

    SvarSlett