tirsdag 28. august 2012

sukkertøysfarger





I dag har jeg vært på handletur (og nesten drevet den stakkars mannen på Coop Bygg til vanvidd med mine 137 spørsmål). Her ser dere resultatet. De fineste fargeprøvene i mine favorittfarger; lyseblå, lys turkis, lys mint, lysegrønn, lys lilla og lys rosa.

Gjett om jeg gleder meg til dette prosjektet står ferdig *smil*


Today I have been shopping for paint, and this is what I ended up with. Boy oh boy do I look forward to this project is completed *smile*

14 kommentarer:

  1. Weeeeee, herlige farger:) De i malebutikken er da der for oss:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  2. Nydelige farger! Absolutt mine favoritter også:-)

    SvarSlett
  3. Oh, what gorgeous shades!

    SvarSlett
  4. Så nydelige farger,Lekkre:))Elsker slike sukkertøyfarger,sjølv om det er mange som tar inn høsten i interiøret,så må eg ha mine pastellfarger rundt meg,synest det er så herligt å omgi seg med slike farger året rundt:)

    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. OJ! Dette likte jeg! Gleder meg til å se mer!!
    Finfin kveld til deg!
    klem:)

    SvarSlett
  6. Hihi, ikke alltid vi er så enkle når vi har en plan:)
    Nydelige farger ♥

    SvarSlett
  7. Hmm, mon tro om du skal gjøre noe med de fargene og loppekjøpene dine?! Fine farger du har valgt deg ut ihvertfall :)

    SvarSlett
  8. Nydelige pasteller du har valgt deg ut :)
    Jaja... han fikk nå i allefall litt og gjøre. Hihi.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  9. Hm - hva er det du planlegger nå da? Veldig fine farger i alle fall, gleder meg til å se resultatet! :)

    SvarSlett
  10. Spennande, digger fargene:)

    SvarSlett
  11. Hva slags maling er dette? Ser av seinere innlegg at du skal bruke det på stoler -og jeg skal pusse opp ei spisestue, så vil gjerne ha noen tips om hva som kan funke bra. Og ca hvor mye maling går det til en stol? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg Martine!

      Dette er prøvebokser med 0,5l. veggmaling fra Jotun Lady.
      Den har glansgrad 10, og er derfor strengt takk ikke å anbefale til bruk på møbler, hvor du normalt sett ikke burde gå under glansgrad 50. Dette fordi maling med høy glans er mer slitesterk og lettere å rengjøre.

      Men for oss var det viktigste akkurat nå å få 6 forskjellige farger til en rimelig pris, og ikke at den sitter for evig :) Ikke har vi barn (eller er spesielt grisete) så derfor er vi ikke avhengig av at de skal være så lette å rengjøre heller.

      Derfor: Disse er sikkert greie nok dersom du er ute etter en billig løsning (ca. 59,- kr. pr. boks) og skal bruke flere forskjellige farger. Men ønsker du en overflate som er slitesterk og lett å rengjøre hadde jeg nok gått for en maling med høyere glansgrad!

      Jeg har ikke kommet i gang med malingen enda, men regner med at 0,5 liter holder i massevis til en stol. Spesielt siden jeg planlegger å grunne med hvitt først.

      Håper det var til hjelp :)
      Signe

      Slett
    2. Supert! Takk! :)

      Slett