søndag 11. september 2011

en liten titt på badet vårt


Her kommer det en liten sniktitt fra badet vårt.

Hvite fliser på både veggene og gulvet samt hvit baderomsinnredning 
krever litt farger på tilbehøret synes jeg - så her bare pøser vi på med knallfarger. 
Smykkestativene passer derfor inn her som hånd i hanske!

De to eneste manokoppene jeg eier er lilla og de bor her på badet,
en til tannbørstene våre og en til bommullspinnene.

Skilleveggen du ser har rett og slett reddet hele badet vårt,
bak den er det gjemt ikke en, men TO stygge varmtvannsbeholdere! Usj!
Men med skillevegg synes jeg fungerer helt fint, og vi har plutselig fått massevis av
lagringsplass bak den til vaskemiddel og annet som ikke er så fint å ha stående fremme.

Rommet er nok ikke akkurat slik jeg ville hatt det om jeg hadde innredet det selv,
men til å være et bad i en leilghet vi bare leier så kunne det så absolutt vært mye verre.
Det er stort, lyst og praktisk - og med få grep fra vår side så har det blitt helt allright!

Hva er det viktigste for at du skal trives på badet?
Og en finfin septembersøndag til deg
*smil*


Here is finally a little sneak peek from our bathroom.

It has white tiles on both the walls and the floor and white bathroom furniture so I thought it needed some color to spice it up a bit. As you can imagine my earring holders are fitting in rather nicely here!

The screen wall you can see just so happens to have saved our entire bathroom.
Behind it is hidden not one, but TWO ugly hot water tanks!
With the screen wall it works out nicely though - and we got loads of storage space behind it.

All in all the room might not be exactly how I would have made it myself – but for a bathroom in an apartment we rent it is a rather nice one. It is big, bright and practical and with the screen wall it looks quite nice as well.


What is the most important thing for you to thrive in a bathroom?
And a happy September Sunday to you!

*smile*


23 kommentarer:

  1. Hei kjære deg!

    Fine bilder fra badet. Fint med litt farger når det ellers er så hvitt. Fint med den skilleveggen, for varmtvannstanker er ikke så særlig pent ;) Men, den gjorde seg da :) Ser vi har lik neglakk også, tihi!

    KLEM♥

    SvarSlett
  2. Jeg vet alt om hvordan det er å leie leilighet der man ikke får bodd akkurat slik som man vil, men jeg trøster meg med at det blir en vakker dag :) Herlige farger du viser frem og skjermveggen tror jeg er en av Ellos mest solgte for tiden. VI har den også og jeg elsker den. Hos oss endte den opp på soverommet på grunn av plassmangel, men jeg håper jeg skal få brukt den nettopp som det den er når drømmehjemmet omsider er på plass :)

    Håper du får en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  3. Så fint det ser ut på badet deres! Fine farger, og manokoppen er jo som skapt for bomullspinner! Jeg eier bare en manokopp, den røde jeg fikk på Glansdagen. Kanskje jeg skal herme etter deg og ta den på badet! Takk for tips!
    Litt farger er viktig på badet som alle andre steder for meg :-D!
    Ha en fortsatt fin søndag!
    Klem fra Anne

    SvarSlett
  4. Smart girl hiding those tanks! I have one ugly gas tank above my washing machine and there is no chance of hiding it. But I bought the most bold shower curtain I could find - it has s.t.r.i.p.e.s. - so that's now the first thing the eye catches ;-)

    Yesterday I started a bathroom post which I'm probably posting tomorrow. I'm longing for a beautiful bathroom and rentals hardly ever come with those! Our has partly pink tiles on the walls which are old but OK but the walls ... are you sitting ... were painted bright yellow! No I'm not kidding; horrible combination!

    Look at me rambling on and on. Have a wonderful Sunday ;-)

    SvarSlett
  5. Så herlege fargar!

    Ha ein god søndag! :)

    SvarSlett
  6. Ååå så flott dere har det på badet! :-)
    Virkelig et sted for rekreasjon må jeg si! Ikke som badet vårt, fullt opp med kleshauger, bleieposer og stellebord... ;-) (Om et år har vi vel fått iallefall stellebord og bleier ut...gleeeeder meg!)

    Elsker de flotte fargene hos deg Signe! Herrrlig!

    Kathrine

    SvarSlett
  7. I like your blog und the photos. Have a nice day.
    Greetings from germany.
    Ari
    http://ari-sunshine.blogspot.com/

    SvarSlett
  8. Fine bilder! Du er så flink til å sette sammen bildeserier. Det ser så flott ut når du gjør det!
    Likte skilleveggen. Lurt å bruke den til å gjemme bort varmtvannsberederne.
    Gleder meg til å se mer fra det flotte badet ditt!
    God søndag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  9. Så deilige detaljer du viser fra badet...
    Lurt med den lettveggen ;)
    Jeg har sett en sånn vegg på kremmerhuset som jeg har så lyst på... Men har ikke kjøpt den, for vet ikke helt hvor jeg har plass til
    den hi, hi.
    P.S. Blir bare mer og mer glad i de runde bildene dine...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  10. Herlige farger dere her på badet *smil* Kjempe lurt med den skilleveggen også!!
    Syns det er fint jeg med hvitt bad- da er det så lett å skifte stil ;o))) Vi får snekkere på lørdag som skal rive badet vårt...det er ikke oppdatert siden sikkert rundt 1982 :-PPP Lyst blir det hos oss også, gleder meg ;o))
    Ha en flott søndag ,o)

    Klem Elisabeth ;o)

    SvarSlett
  11. Det ser no veldig lekkert ut på badet ditt:)
    Blir jo mykje lettare å innrede med nøytrale fargar på rommet. Vi har blåturkise plateveggar... hadde ikkje valgt det i dag, for å seie det sånn.
    God søndag, Signe!

    SvarSlett
  12. It looks great and what a good idea to have a screen to cover up the ugliness :D.

    Thats great your brother found a place in Oslo :), I'm sure I will some day soon too but I've just looked so long that I'm bored of looking... maybe I'll get one of the two houses.

    SvarSlett
  13. Lekre detaljer!
    Kjempefin skillevegg! Er den fra Kremmerhuset?
    Har vurdert å kjøpe en sånn selv;)
    Badet mitt er et merkelig rom... Ikke veldig bloggbart akkurat. Mange rare løsninger. Men sånn blir det kanskje i gamle hus! Skulle gjerne hatt et badekar da, for det har jeg plass til.. Men neste gang, kanskje!?
    Søndagsklem

    SvarSlett
  14. Liker veldig godt nøytrale bad, så kan man bruke freshe fargeklatter ellers å badet i form av pynt, håndklær, baderomsmatte, såper o.l...
    Kjempe smart med den skilleveggen. :0)

    Ønsker deg en fin søndag videre.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  15. Smart med skilleveggen, og nydlig med litt farger på badet:)
    Ha en fin søndag!
    Klem Julie

    SvarSlett
  16. teh screnn is so gorgeous, and a perfect solution!
    i love big, bright bathrooms- i guess space is important to me- pretty much in any room, (but it’s so rare!!).
    xo sandra

    SvarSlett
  17. Looks so nice - and I have that parfume, it´s so fresh and yummy! :-)

    SvarSlett
  18. Kjempe flott den skilleveggen altså!
    ..var det ikke den du handlet på nett? ellos? nei, husker ikke..*hihi*

    ..men flott er den ihvertfall, og så lurt å bruke den til å gjemme vekk varmtvannstankene!

    ..sitter og funderer på å lage en skillevegg jeg..en som kan dele stue og seng litt her i knøtteleiligheten...*hihi* gleeeeeeder meg så til å flytte til noe større...! Vi går jo på visninger og greier...men foreløpig har ikke det ultimate havnet på finn gitt...

    Flott søndag videre til deg!
    Klem klem

    SvarSlett
  19. Jeg har en liten leilighet med et lite bad. Pusset det opp like etter jeg flyttet inn, så nå har jeg vaskemaskin, dusjkabinett, vask med skap og vegghengt toalett på ca 3,5kvm. Ikke akkurat en ballsal, men det rommer det jeg trenger :)

    SvarSlett
  20. Den skilleveggen var veldig fin. Badet mitt er knøttlite men jeg syns jeg har fått det ganske koselig med litt gamle skap og noen detaljer i farger. Det er ikke så mye som skal til. Selv har jeg dekket for varmtvannstanken med et forheng i søtt stoff...mye bedre:-) De smykkestativene dine ble også veldig fine!! hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  21. Takk for titten!
    Det så veldig koselig ut... smart med manokoppene ;) Har også et par stykker ståendes, men tror det blir med de to - fikk aldri den store given til å kjøpe fler.

    God søndagskveld til deg Signe!

    SvarSlett
  22. I'm pleased to say that we have a beautiful bathroom! It 'needs' a roll top bath putting in (which is on the list) but has plenty of space, natural light and an original open fire.

    It also has wee all over the seat (4 boys), a constant collection of random socks all over the floor, various comics and books, wet towels...you get the picture?!
    fee x

    SvarSlett
  23. Vad fint du har! Jag vill också ha så fint i mitt badrum! Ha en fin vecka nu!
    Kram Linnea -Credodesign

    SvarSlett