lørdag 13. august 2011

[DIY] Greengate sofaputer


De av dere som gjettet at Greengate kjøkkenhåndkledene
skulle bli gjort om til nye puter fikk nok helt rett *smil*

I stedet for å betale 350,- for en pute så kjøpte jeg 5 kjøkkenhåndklær
til omentrent samme prisen og sydde 4 fine puter av dem.

Jeg hadde et anfall av syglede i går kveld og fikk alle sammen ferdige i en fei!
2 firkantede og 2 avlange for å få litt variasjon.

{ Det siste skal få fylle sin opprinnelig tiltenkte rolle og har flyttet inn på kjøkkenet }

Og det trenger jo slett ikke være Greengate kjøkkenhåndklær, dette kan gjøres enda billigere og like fint! Hva med disse klassiske rutede kjøkkenhåndklærne i lavendel eller disse fine fra H&M home? Her er det bare å finne frem akkurat de du liker best og som kler hjemmet ditt *smil*


Tar også med et lite bilde av mitt siste innkjøp som er på vei hit i posten *fryd*
Jeg har omsider fått kjøpt meg en ekstern blitz, nærmere bestemt en Canon Speedlite 270 EX. Jeg har lest en del skryt om den og prisen var det ingen ting å si på, i tillegg er den liten nok til å få bli med meg ut på tur. Håper det blir litt lettere å ta bilder med fint lys når den er i hus!

Ønsker alle sammen en finfin lørdag *smil*




Those of you who guessed that the Greengate kitchen towels 
were to be turned into new pillows were correct *smile*

For the same price as one Greengate pillow I got 5 kitchen towels and made 4 pillows from them. 
{ The last one is to used as an actual kitchen towel }

Last night I had a bit of inspiration and made 2 square pillows and 2 rectangular ones in no time at all!And it does not have to be Greengate either, you can use whatever kitchen towels you like.

Last but not least, I have to show you my most recent purchase that is on the way in the mail; a Canon Speedlite 270 EX. I really needed an external blitz and chose this one due to the low price and small size. Hopefully I'll have an easier time taking good pictures from now on!

Wish you all a happy Saturday *smile*

31 kommentarer:

  1. Mams her: å så fine de ble :-) Du e flink! Og jeg synes kommoden va tøff i den dærre blåfarga. Æ sitt på terrassen i byen, se min stemningsrapport :-)

    SvarSlett
  2. They are so pretty!

    And congrats on the flash:)

    SvarSlett
  3. Søte puter! Jeg er en skikkelig kløne med symaskin, alt annet enn rette sømmer er bare å glemme:) Men puter og gardiner går bra;) Ha en nydelig helg!

    SvarSlett
  4. Det var jo en god ide å bruke kjøkkenhåndkle til puter (noterer bak øret). Har en stabel med stoff som venter på å bli sydd, får sette igang:)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. They've turned out great and I love the colours of them :)

    SvarSlett
  6. Beautiful! Love the pillows you created! Have a great weekend, Sweetie!! xo

    SvarSlett
  7. wow so i like your beautiful pink pillows .....
    http://fashionstyle-pk.blogspot.com/

    SvarSlett
  8. Det var fort gjort! Fine vart dei også:) Ja, kvifor bruke ein formue på noko som du kan trylle fram sjølv - til ein brøkdel av prisen!?
    Ha ein fin kveld, Signe!

    SvarSlett
  9. åå, så koselig at mamman din kommentarer*smiler*
    Det er stas da :)

    ...Flotte stemningsbilder vennen..
    *inspirasjon*

    Du er så søt og legger igjen snille ord inne hos meg så ofte ser jeg. Jeg leser alle kommentarene dine og alle varmer like mye!
    SNILLE :)

    Stor klem fra Ida Susanne

    SvarSlett
  10. Great job! They turned out beautiful!

    SvarSlett
  11. Nice with a new camera - I hope I get mine on Monday... Sigh...! :-)

    Cute pillows!

    SvarSlett
  12. Signe, you are a genius! Changing tea towels into pillows ... they should erect monuments in your honour!

    And congrats on your latest purchase ;-)

    SvarSlett
  13. Grattis med nytt kamera. Har selv en nikon 7000. Ny. Litt mer avansert en forrige D60..men må jo bare lære :-)
    Finfine bilder du viser. Bloggen din er et godt sted å være Signe pling!! Vært 4 uker på Leka, og kjenner godt det du beskriver med hjemlengsel. Kom hjem til Oslo idag. Lengter tilbake til Leka allerede. En reportasje i Adressa fredag gjorde ikke noe bedre. Det er så fint der. GOde hjelpsomme naboer og vakker natur. Byen er bare bråkete og kynisk. Skal mulig til Sortland i høst. HOlde kurs for en kjede. Kanksje vi skumper borti hverandre da?? Signe

    SvarSlett
  14. Så fine puter!! Ja, hvorfor betale dyrt når man kan gjøre det selv :-)
    Gratulerer med speedlight! Spennende :-)

    SvarSlett
  15. Fantastiske bilder, redigering og puter!
    Du er så flink...
    Gratulerer med nytt tilbehør forresten ;)
    Fin lørdagskveld ønskes deg!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  16. I loved them and this is a good idea. Now I am searching some kitchen towels in the my kitchen....
    Happy Sunday...

    SvarSlett
  17. oh my goodness, just gorgeous photos! What a beautiful POST!!!!
    xxx
    lila

    SvarSlett
  18. Oh, Signe! I am loving this DIY, you did a great job!:D The pillows look fantastic.;D

    ***** Marie *****
    allthingsmarie.com
    $100 Shopbop Gift Card International Giveaway!

    SvarSlett
  19. Du är så duktig. Att du köper handdukar istället för kuddar och sedan syr ihop dem själv, smart tänkt!

    Vilken fin kamera du har också. Jag funderar på att köpa en ny så jag kan fota mina smycken lättare, men jag skulle vilja göra som du och ha fyra bilder i en och göra riktigt snyggt. Kunskapen brister dock där!

    Kram Linnea

    SvarSlett
  20. Jeg syr om kjøkkenhåndklær til puter rett som det er. Mye billigere og minst like fint!
    Dine var supersøte:)
    Eksternblitz er nok gull verdt, spesielt nå som vi nærmer oss et mørkere årstid.
    Reiseoppdateringer kommer etter hvert.Én dag igjen til avreise, så nå er sommerfuglene på plass:)
    God søndag!
    Klem

    SvarSlett
  21. How lovely ... the pillows are beautiful - so bright and pretty! :)

    SvarSlett
  22. Så fiiine! Nå fikk jeg skikkelig sommerfeeling, selv om det er grått og overskyet ute:)

    SvarSlett
  23. De ble KNALLFINE!!!! Kjempefine mønstre og farger! Bra jobba!!!

    SvarSlett
  24. how clever! i love your pillows :)
    gosh that looks like a serious camera, can’t wait to see the pictures!!
    xo sandra

    SvarSlett
  25. så kreativt!
    Herlig inspirasjon, kjenner jeg får lyst til å tråkke litt på symaskinpedalen! ;)

    Kjempefine ble de!

    Og heldige deg som venter på pakke i posten!
    Gleder meg til å se resultatet - selv om jeg syntes du tar fantastiske bilder nå!
    - Dagslys er min beste lyskilde til innendørsfotografering! - Men så er jeg heldig å ha mye lys inn i alle rom!

    Ha en super søndag!

    klem fra Rikke

    SvarSlett
  26. Oh i love it so much. I wish I could find/afford greengage products!

    I have a degree in photography and studied it for 10 years now *cries* I've only used a flash for weddings

    SvarSlett
  27. Så flink du er! De ble jo kjempefine. Og så smart å sy kjøkkenhåndklær om til puter. Klem

    SvarSlett
  28. Så fliiiink du er! Jeg kan ikke sy, jeg.. Men nå kunne jeg ønske det.. sukk..

    Putene ble dødsfine!!
    Takk takk takk for skryt asså. Det er stas :)

    Klem
    -Amalie

    SvarSlett
  29. Lur idé og så fine putene ble!
    Og gratulerer med flott kamera. Klem

    SvarSlett